måndag 10 januari 2011

DAGENS TRÄNING...

Man kan väl summera dagens pass som väldigt olikt sist Zeke var väldigt splittrad idag och när det började krångla på rutan -fortfarande i inlärningsfas- så tappade matte självförtroendet och kände sig som en idiot - varför gör jag så? - varav ju min känsla jag förmedlade nog inte var den bästa. Zeke kämpade på i alla fall och vi gav oss inte och till slut gick det bättre. Sedan tittade vi lite på vänster/höger svängar och det gick mycket bra tycker jag. Han var med på ett helt annat sätt och här betydligt bättre fokuserad.

På den fria tiden så tränade vi lite på apporteringen och jag tycker att det går bättre och bättre. Lite slarv i början men sedan kunde vi verkligen utveckla detta moment och man ser ju att allt går om man bara är tillräckligt envis.

Nu har jag bokat in hallen några fler gånger och även för egentid. Känner att jag behöver kunna få slappna av lite mer när vi håller på att träna in moment. Pressen och nervositeten kan komma sen men jag vill verkligen förmedla rätt signaler till Zeke under inlärningsfasen, så får det bli. Nu blir det kudden. (ska se om där är något på filmen att ha imorgon)

2 kommentarer:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Tycker ni var superduktiga!!

Philippa sa...

Såg jättebra ut!!! Däremot tvivlar jag på att du kommer hitta mycket användbart på kamerna, jag var lite darrig igår:)