onsdag 26 januari 2011

MYCKET NÖJD EFTER DAGENS TRÄNING...

Idag var det då dax för träning för Åsa i Lotushallen igen och jag måste säg att jag är mycket nöjd med dagens träning. Vi utmanade Zeke en hel del i hans små problem - stadgan/nosandet - och jag tycker resultatet blev kanon.

Det som jag är mest nöjd med är nosandet/ätandet under läggande under gång. Nu provocerade vi han otroligt mycket och han löste det på ett mycket bra sätt efter att vi visat han vad som gällde. Kan bara varmt rekommendera detta om man har en hund som gärna sättter näsan/munnen i backen efter saker. Hur gjorde vi då?!?

Jo, jag blev kommenderad som vanligt, efter läggandet så vände jag och backade samtidigt som Åsa slängde fram en näve godis mitt framför näsan på han. Givetvis försökte han norpa åt sig godis till en början men ICKE det var förgiftat - inte på riktigt så klart - i tanken och jag lyckades få han att bryta detta beteendet genom att säga till han. Efter två gånger så tittade han inte ens åt godiset alls, mycket bra! Måtte detta bara sitta i tills på lördag och atthan förstår att det är inte kul att äta saker - hästskit - som ligger på marken.

Är mycket nöjd med resten av träningen också och tycker att vi har utvecklats mycket sedan vi började träna för Åsa och jag hoppas verkligen att vi kan fortsätta med det.

nu ligger Zeke helt utslagen på golvet och om cirka 10 minuter hoppas jag att jag gör likadant fast i sängen, ha det gött därute...

1 kommentar:

Gittan sa...

Håller tummarna för att det har gått in :))