söndag 24 juli 2011

INTE LIKA NÖJD...

Lite seg i huvudet efter grådagens party - som för övrigt var superkul - begav jag mig fram mot kvällningen ner till knäred för att köra jakt träning med vilt tillsammans med Ulrika, Hanna och Lasse. Vet egentligen inte med facit i hand varför jag gjorde det då jag sagt att jag ska lägga fokus på dummies nu fram till specialen men gjort är gjort.

Man kan väl säg att en något övertänd hund som inte sett vilt på några månader resulterade i en hel del bitar som vi måste jobba vidare med. ÄR medveten att inför kommande jaktstart i NKL så måste vi träna MYCKET vilt. Och inte detta för att han behöver lära sig att ta vilt - Han älskar vilt - utan mer för att det ska bli lite "vardag". Det ska inte var så himla märkvärdigt och speciellt när viltet kommer fram utan bara vanlig vardag. tänk själv om man skulle gå på kalas fest varje dag tills lut blir det ju inte riktig fest längre...

Efter dagens träning så ska jag fortsätt att njuta utav gårdagens pass som var ett riktigt guldkorn för mig och vi kommer jobba vidare på det. Dagens träning blev mer att få ett kvitto på vad vi behöver träna vidare på och det är det vi får utgå ifrån...

Inga kommentarer: