söndag 10 juli 2011

SLUTET PÅ ETT GIVANDE LÄGER

Idag har det då varit avslutning på golden lägret år 2011. Detta avslutades med en utställning och sedan prisutdelning.

Det var 18 han hundar med som skulle ställas ut och alla gick in samtidigt. Med tanke på att Zeke efter gårdagen inte längre hade någon "bra" sida så var väl inte förhoppningarna så stora. Men vi körde på ändå och fick ett HP. Sedan var det dax för slutgiltiga konkurrensen och jag skulle tippa på att det var väl en 10-12 hundar kvar nu. hon började tacka av den ena efter den andra och jag insåg ganska snabbt att det var bara 5 hundar kvar vilket skulle resultera i placering. Vi slutade på en hedervärd 3:e placering efter 2 betydligt äldre responshanar som vi inte riktigt rådde på. När domaren skulle ge kritiken så påpekade hon att hans nedrakning givetvis drog ner helheten och att hon var tvungen att ta hänsyn till det. Ja, Ja, säger bara nästa år. Lite mer simning och massa så blir min lille prins farlig.

Hur gick det då med det andra. Trots en nolla och några grova missar lyckades vi skrapa ihop 58 poäng på workingtestet vilket resulterade i en 8:e plats i Dual Purpose av 39 startande hundar. Jag är jättenöjd och stolt över våra prestationer på vårt första golden läger och nu kan det bara bli bättre. Nu ställer vi om siktet och blickar fram emot GOLDEN SPECIALEN.

3 kommentarer:

Helena och kelpien Mocca sa...

Oj vad du måste vara stolt över din Zeke! Vilka resultat! Klappa honom lite extra.

Hanna aka Lilla My sa...

Bra jobbat av er båda! Grattis!

Annelie sa...

Stort GRATTIS, i år kom jag aldrig iväg, men du ska tro att jag var sugen!