onsdag 27 juli 2011

VEM HAR SAGT ATT DET ÄR ENKELT?!?

De som påstår att det är enkelt att träna hund måste jag nog tyvärr ifrågasätta. För mig är det just nu allt annat än enkelt. Hade ett helt underbart telefonsamtal idag - tack Katarina - som verkligen fick tankarna att flyga fram och tillbaka och tog sig tid att lyssna. Hur vet man vilken väg man ska välja?!? Hur vet man vad som är rätt eller fel?!? finns det egentligen något som är mer rätt än fel än något annat.

Var hos Åsa idag och det är alltid trevligt att växla synpunkter med henne. Vi kanske inte alltid är överens men det känns otroligt tryggt att veta att hon finns där. Det är en vän som verkligen tror på mig och inte bara på min hund, inte dömer och låter mig utvecklas, välja min egen väg - vilken det nu är - och ändå finns kvar. Ibland behöver man få höra när man tvivlar, att folk finns där oavsett vad man beslutar sig för att göra - tack för det - men vem f*n ska hjälpa en att besluta då.

Just nu känns det som att jag springer runt i en labyrint där massa olika människor står vid olika slut och ropar spring hit, spring hit! Men hur ska jag kunna veta att jag springer åt rätt håll?!? kommer man veta det innan man lyckas eller faller?!?

Känner mig just nu mycket vilsen och stackars hund som får härda ut med en matte som är på detta vis. Det är tur att vi kan gå ut och träna jakt emellanåt och komma ifrån lydnadsplanen lite. Jag vet vart jag vill komma, men vilken är rätt väg för att ta oss dit. Vet vad jag borde välja, men vad gör man när man inte vet... Längtar verkligen efter den dagen då jag kommer stå och säg till någon annan att det är bara att välja - lättare sagt än gjort - för bara du kan göra rätt val... Vilsen är jag, kommer jag hitta rätt?!? Tur att det finns människor som stöttar en oavsett vad man gör. Det gör att man känner sig viktig och inte osynlig, TACK för att du finns!

2 kommentarer:

Carro sa...

Oj jag känner VERKLIGEN igen mig i dina reflektioner!
fast mitt problem inte ligger på planen utan mer i vardagen.

oavsett vilken väg du väljer (eller vilka rättare sagt ;)) så har du ett engagemang som kommer att bära er långt!

kram kram

Hanna aka Lilla My sa...

Gör det som känns rätt för DIG, för det är det allra viktigaste. Om inte du tror på det, så kommer det inte funka i slutändan ändå.
KÖR HÅRT!