torsdag 15 december 2011

MAN MÅSTE VARA GALEN!

Idag var det dax för möte på klubben angående sektorernas framtid. Var ett givande möte där bra beslut fattades tycker jag och jag ser fram emot klubbens 2012 med många trevliga tävlingar.
När vi ändå skulle dit tog jag med mig båda hundarna för att köra ett träningspass. Vädret var väl allt annat än på vår sida och ett tag kände jag verkligen att man måste vara galen. Regnet öste ner men hundarna var pigga och gav järnet i alla fall, underbara!

Började på allvar köra in Zeke på externbelöning idag. Har testat det förut - sporadiskt - men har nu bestämt mig för att jag tror verkligen det är helt rätt metod för att hålla motivationen upp under ett helt program och då framför allt ett elit program. Han svarade bra på detta men det kommer nog ta ett tag innan vi får in belöningssignal och suget på riktigt. Vi lade idag fokus på just det FOKUS. Körde lite fritt följ och han höll fint fokus tyvärr blir han lite "styltig" då men efter ett tag jobbade han ner sig och det blev riktigt fina sträckor som givetvis belönade med full fart mot ryggsäcken.

Lilla Vinna fick köra ingångar vid sidan vilket gick hyfsat. Hon studsar - bokstavligen - in så glatt men det är inte alltid det blir rätt position. Märkte tydligt på henne att hon gärna hamnar snett utåt så det är något vi får jobba med. För övrigt var det mycket störning på planen idag och hon skötte sig exemplariskt och jobbade kanon snyggt med mig hela tiden :-) Läggande under gång börjar sitta riktigt fint nu och inkallning går som i ett skott. Det vi ska fila mycket på är fotgåendet och stadgan i allt. Hon vill sååå mycket hela tiden och tyvärr så brister både stadga och precision då. Det som imponerade mest var att hon klarade av att köra hakan i backen med all denna störning och gjorde det riktigt snyggt, duktiga lilla råtta!
Känns som det var igår, vart tog tiden vägen???

Inga kommentarer: