söndag 11 december 2011

MED SIKTE PÅ 2012

Så avslutar vi denna tävlings säsongen. Är verkligen supernöjd med vad jag och Zeke har åstadkommit under året och hur han/vi kämpat på. Tävlingen i helgen gav oss ytterligare mer information och jag vet vad vi behöver jobba vidare på ska bara komma på hur också ;-) Det var i alla fall väldigt kul att få se många duktiga hundar och extra kul tycker jag det var att få se Helena och Picknick - tävlar i landslaget - som visade upp ett jättefint program med en enda miss som kostade dem fina poäng. Det är ju extra kul tycker jag eftersom att Helena kör Golden Retreiver och man kan se så mycket likheter speciellt hos Vinna vilket gör att det känns hoppfullt inför framtiden.

Målen på lydnadsplan är nådda för i år även om det hade varit kul med ett första pris i Lk3 också. Men man kan inte få allt och jag är jättenöjd. Nu är det träning som gäller för hela slanten för att komma ut på vårkanten så mycket bättre förberedda.

 Önskar alla er som ska tävla i vinter Lycka till, vi ses till våren!

Inga kommentarer: