tisdag 7 februari 2012

VECKANS FOKUS

Är väl ganska nöjd med veckan som gått. Blev ju en del helhetsträning med då vi ju var och tävlade i helgen. Det var med en hårsmån som vi missade 1:a priset och jag känner verkligen att vi är på rätt väg. Nu vill jag ha barmark så man kan börja träna på riktigt ute. Det är både för mycket snö och på tok för kallt för att kunna göra det nu.

När det gäller förra veckans mål så tycker jag att vi kommit en bra bit på vägen. Fortfarande måste vi jobba mycket med våra stegförflyttningar och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det för jag vet inte riktigt hur jag ska gå, men vi får fundera vidare på det.
Evighets följetången fjärrdirigering går ändå framåt. Tycker att han börjar verkligen få förståelse för vad jag vill och det känns himla roligt, nu ska vi helt klart spinna vidare på det.



VECKANS RESULTATMÅL: 

  • Få till raka platsnedlägganden vid sidan
  • Få till full koncentration vid stillastående fotposition, inga blicksläpp.
  • Få till fina/snabba gripanden på apportbocken.

VECKANS UPPGIFTSMÅL: 

  • Ha belöningen framför vid nedläggandet för att säkra upp att hakan/läggandet blir rakt.
  • Försöka få Zeke att fokusera på mig oavsett, använda barnene som störning.
  • Kampa/leka och belöna snabba distinkta gripanden. Höja kriterierna och sålla bort de som ej är bra ganska snabbt.  
  • Nöta, Nöta, Nöta