måndag 20 februari 2012

VECKANS FOKUS

Då vi även har tävlat nu så känner jag att jag måste ännu mer sätta upp mina mål för veckorna. Det är mycket som släpps igenom vid en tävling och det blir en del att reparera när man kommer hem. En sak som jag dock inte förstår är vissa problem som BARA dyker upp på tävling och aldrig på träning. Ja, ja det är väl så det är eller?!? Hur som helst så är jag ändå ganska nöjd med veckans mål. Platsen börjar sitta bättre och bättre och vi har tränat en hel del ute nu i snön vilket har gått bra. Känner dock mig fortfarande inte redo för att introducera plats kommandot på tävling ännu. När det gäller tugget på vittringspinnarn så får vi fortsätta nöta, nöta så kanske vi till och med kan få bort det från tävling. Nu har vi kommit så långt att det fungerar bra på träning så än ger vi inte upp...




VECKANS RESULTATMÅL:

  • Få till platsen "hakan i backen" ute med störning
  • Få till säkra återhopp i "hopp/apport".
  • Få till rätt attityd när det gäller nosarbetet på vittringen.
  • Få bort tveksamheten på metallen

VECKANS UPPGIFTSMÅL:
  • Ha belöningen framför vid nedläggandet för att säkra upp att hakan/läggandet blir rakt
  • Störa han lugnt men tryggt. Säkerställa att han känner sig trygg i att han gör rätt.
  • Träna i olika miljöer, nya som gamla.
  • Försöka få till riktigt dåliga kast - inte svårt om man heter Matilda - för att han i alla lägen ska tänka "hopp"
  • Fortsätta variera uppläggen av vittringen. Använda olika underlag och succesivt lägga på störning.
  • Jobba med metallen som vi gjort med trä apporten. Högmotiverad belöning vid korrekta gripanden.
  • Träna mycket vittring med många pinnar, backa tillbaka och lägga godis framför för att stötta upp.
  • Träna och stötta han i vittringsarbetet på olika underlag och i olika miljöer.
  • Nöta, Nöta, Nöta

Inga kommentarer: