onsdag 22 februari 2012

SNART DAX

Ni som följt oss under att tag vet ju om att det är inte bara hundarna som tar en stor del i mitt liv utan även mina barn, Lilla Jonna med sin ADHD speciellt. Nu har vi ju under tid gått på BUP här i Halmstad för att få stöd och verktyg så att vi ska kunna hjälpa Jonna till att få ett drägligt liv, MEN den senaste tiden så har vi känt att vi inte reder ut det.

Vi fick nu ett erbjudande om att bli inlagda på BUP med Jonna för att kartlägga, rådgöra och "behandla". Till en början så var jag väldigt skeptisk och såg mig själv försvinna bort i dimman någonstans men efter ett tags funderande så har vi bestämt oss för att satsa på detta. Vi resonerar lite som så att om de är villiga och satsa på oss och sätta in alla dessa resurser så måste ju vi också vara mottagliga tillbaks.

Vad innebär detta då?!? Jo den 5 mars - tror vi - så kommer vi att läggas in först 1 vecka då man bor på avdelningen dygnet runt. Vi kommer att få åka hem på helgerna för att träffa den övriga familjen. Det ska vara en förälder med på plats hela tiden och sedan så ska livet "flyta på som vanligt" där inne och utifrån detta ska de göra en plan.

Efter den första veckan kommer vi fortsätta att åka in med Jonna där varje dag mellan 8-17 men hon kommer under dessa 3 veckor få vara hemma på nätterna och kvällarna.
Som sagt det är med blandade känslor jag går in i detta men jag jobbar stenhårt på att ha ett öppet sinne.

3 kommentarer:

Heidi inside out sa...

Tycker ni har rätt inställning =)
Men jag förstår att det är med blandade känslor.
Håller tummarna för er <3

Annelie sa...

Oj vilken noggrann utredning, verkar bra i ofs men jag förstår att ni har blandade känslor. Men jag tror att du/ni gör själva en tjänst och vartefter får ni dom rätta "verktygen"!
P.S Medicinerar Jonna? Min grabb har inte gjort det, Men jag känner fler som gjort det.
Lycka till och stor bamsekram!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Håller tummarna för att ni får bästa hjälpen.
Kram från oss.
Hela familjen.