måndag 2 juli 2012

EN FULLSPÄCKAD DAG

Fortfarande lite trött efter helgen var det dags att ta itu med vardagen igen. jobb stod först på schemat och gjordes faktiskt med glädje då det bara är 2 dagars jobb denna veckan, sedan minisemester.

Väl hemma fick både Zeke och Vinna sig ett lydnadspass och just idag är jag speciellt nöjd med Zeke som kämpade på med det fria följet länge och väl. Tror faktiskt det finns hopp för oss trots allt! Vinna kämpar vi på med apporteringen i 2:an och jag är sååå nära att ge UPP. Försöker på alla sätt och vis att få det att fungera men det vill sig INTE. Kommer nog behöva lite assistans just kring detta får bara se vem som ska få äran ;-)

Som avslutning på dagen fick både Vinna och Zeke varsin cykeltur på 5 km var och jag måste säg att jag var imponerad av Zeke även här som travade på bra och faktiskt kom i mål på en bättre tid än Vinna. Beror väl kanske i och för sig på att jag cyklade lite fortare men ändå. Nu ska vi öka på successivt och målet är att de inom kort ska kunna hänga på en mil, vi får väl se.

Nu blir det kudden och uppladdning inför morgondagen. God Natt på er alla!

Inga kommentarer: