onsdag 11 juli 2012

JOBB. JOBB. JOBB

Det känns som denna veckan läggs på jobbet helt. Vet att det inte är så men ändå. Det är alltid extra stressigt när det drar ihop sig för att gå på semester och det är med skräckblandad förtjusning som man ser fram emot det varje år.

Väl hemma, mätt och belåten så tog jag idag med mig tjejerna till Kallhaga för lite träning. Vinna skulle få träna lite sök med kråka var tänkt och sedan simträning för båda. Nu blir det ju inte alltid som man tänkt sig och då jag insåg ganska snabbt att Vinna var inte helt övertygad om att det var rätt att apportera kråka så fick jag omvärdera. Passet slutade bra men vi har en del att jobba på fortfarande så därför har jag idag valt att stryka henne från KM:t. Jag känner att när jag bestämmer mig för att starta henne så vill jag att det sitter och just nu är det fortfarande för osäkert. Det är inte lätt att fixa det på drygt 1 vecka och därför gör jag så här.

nu satsar vi allt på fortsatt träning men huvudfokus inom jakten kommer nu läggas på Zeke. Här handlar det mycket för mig att över vinna min mentala spärr då det gäller viltet. Att få han att se det som att det är inte så märkvärdigt så MYCKET vilt träning blir det nu. Imorgon så ska vi träffa Hanna och Ulrika och då kör vi järnet i skogen.

Kvällen kommer avslutas med samträning hemma hos Mona Kjernholm och då blir det jag och Vinna och lydnad för hela slanten. Platsläggning med nya hundar i ny miljö är aldrig fel. Tänkte sedan eventuellt kanske försöka få lite tips på den där j**la apporteringen men vi får se. Men först nu KUDDEN... 

Inga kommentarer: