tisdag 3 juli 2012

SISTA ARBETSDAGEN FÖR EN STUND...

Då har jag avslutat sista arbetsdagen för en liten stund. NEJ jag går inte på riktig semester ännu men en liten mini semester blir det. Imorgon drar vi husvagnen ner till röstånga för att bo över där tills på söndag. Semester och tävlingar kommer det bli och det ska bli sååå skönt att äntligen få dra iväg med underbara husvagnen.

Efter jobbet så kom det underbara människor hit för en träningstävling och korvgrillning. Vi hjälptes åt - mest Philippa, Tack för det! - att köra igenom alla hundarna och det blev väldigt lyckat. Många som fick kvitton på hur de låg till och det såg riktigt bra ut. För min egen del var det både och...

Zeke gick faktiskt väldigt bra i stekande solsken. Det hade dock blivit en nolla på sättande under gång - har tydligen fått lite problem där - men annars så är jag faktiskt jättenöjd. Tappar lite tempo i värmen men han krigade på ganska bra ändå. Rutan, hopp apport och vittringen kändes  väldigt bra. Har efter dagen bestämt mig för att testa med bara ett handtecken på tävlingen så får vi se hur det blir, det fungerade bra nu ikväll så jag hoppas att det sitter i.

När det gäller Vinna är jag inte alls lika nöjd. Har dock fått många kvitton på vad som händer/inte händer vilket ju känns bra, men frågan är hur jag ska lösa det fram till helgen. Det som är bra är att hennes låsningar på plan inte handlar om mina nerver vilket ju känns skönt. Jag var inte ett dugg nervös ikväll men fick fram exakt samma beteende som på tävling. Det hon låser sig på är publiken, folket på plan. Diskuterade lite med Philippa efteråt och har eventuellt en liten plan men jag får klura på det lite mer. Jag är dock lite tveksam till om det blir start för lilla råttan, vi får se...

Jag avslutade kvällen med en cykeltur med Vinna på 6,5 km och idag gick det lite motigt för henne de sista 1,5 kilometrarna men hon kämpade på bra. Nu blir det kudden inför morgonens avfärd med tillhörande tokpackning, då behövs alla sömn man kan få.

Inga kommentarer: