lördag 1 september 2012

GOD MORGON!

Då har vi varit ute på morgonrundan - på tok för tidigt - och rastat benen på både hund och matte. Kan inte förstå vad det är för fel på mig eftersom att jag aldrig kan sova längre. Vaknar minst ett par gånger varje natt och sedan är man ju vaken vid 06:00 tiden. Känns ju lite trist när kursen faktiskt inte börjar förrän 10:00 och man hade haft goda möjligheter att få sova :-(

Nu får vi istället vänta in frukosten som serveras mellan 08:00-09:00, Och försöka "vila" vaken då. Det ser ut att bli bra väder idag vilket ju är extra kul när man ska tillbringa en hel dag ute. Insåg nämligen att jag inte hade så mycket kläder med mig för regnoväder ;-) Känns som att vädergudarna har förstått detta och håller sig på gott humör.

Upplägget på kursen är en genomgång, sedan ska man gå ett kort fritt följ som Kjell och Lillemor tittar på och efter det är det 10 minuters intervaller. Har grunnat en hel del på vad jag ska köra för något och kan inte riktigt bestämma mig.

Hade ju varit ganska enkelt att välja de moment som vi är bra på och visa upp en mycket duktig hund men å andra sidan är det ju inte därför vi är här. Så jag tror att mitt upplägg får bli enligt följande.

PASS 1: Genomkörare av Lk 2
Fokus på att hålla ihop och ha bra engagemang genom alla moment.

PASS 2: Fritt följ
Fokus på att hitta en bra belöningsposition för att få bort att hon går i 3 spår. Försöka hålla fokus trots tävlingsledare som kommenderar.


PASS 3: Apportering
Fokus på gripande och att håll


PASS 4: Ingångar
Fokus på raka, snabba, fina ingångar både med apport och utan.

Det är här som vi ska göra stordåd under dagen ;-)

1 kommentar:

Katarina sa...

Jag vill också gå på lydnadskurs:-)