lördag 25 juni 2016

EN HÄRLIG MIDSOMMAR ÄR ÖVER!

I år blev det midsommar ute i Hishult tillsmammans med härliga träningsgänget. Vi skulle egentligen kommit tidigare men av olika anledningar så blev vi lite sena. när vi anlände på midsommaraton så bjöds det på sill och potatis och Jordgubbar till efterrätt. Tanken var att vi skulle stick aiväg och träna hund efter det men de flesta var ganska så tagna efter maten och av den stekande värmen som infann sig. 

De andra hade gjort upp olika WT-Stationer som vi alla skulle göra och bedömas på så jag fick ta med tjejerna bort till station ett. Det var en lång markering över ett dike mitt ute på ett fält med fotgående först i  NKL. ÖKL fick en likadan station men med den dubbelmarkering i stället.

Först ut var Jaga och hon jobbade på fint, inga konstigheter här. Som nummer två var Knalla och hon spikade den första markeringen men på den andra så misssade hon lite i vind och fick slita hårt för den så till slut så avbröt jag och så gjorde vi om och då gick det bra. Det var lite lurigt med vinden då den snurrade ute på fälten.

Då det var stekande värme och hundarna snabbt blev påverkade så valde vi att inte göra mer med de för dagen utan istället så samlades vi och åt en fantastiskt god midsommar middag där det bjöd både på grillad älg, rådjur och vildsvin. Behöver jag säg att det var gott? ;-)


På söndagen var det åter dags för träning och nu stod det två WT stationer på spel. Idag fick även Vinna vara med och "rocka" lite och jag måste säg att jag fick lite blodad tand då hon faktiskt skötte sig över förväntan, mattes lilla råtta.

Jaga gjorde det hon skulle och det finns inte ås mycket att säga om det egentligen, är så otroligt nöjd med hennes fina fotgående och att hon är fokuserad på sina arbetsuppgifter när så krävs.

Knalla fick gå på öppenklass stationer även idag och jag är faktiskt imponerad över henne då hon visar på mycket mer kunskap än vad jag själv trodde när jag såg uppgifterna. Det finns lite att jobba på och hon behöver bli lite mer lyhörd på tecken och signaler. Jag får henne dit jag vill men det är inte alltid på smidigaste sättet ;-)

I det stora hela EN HELT FANTASTISK MIDSOMMAR! Tack till alla som var där för att vi fick komma med :-)

Inga kommentarer: