onsdag 8 juni 2016

GENREP INFÖR UHD - TROTS VISSELPIPE TRAUMA!

En av mina käraste ägodelar är nu alltså konstaterat väck! Min visselpipa går inte att hitta någonstans och det kändes inte bra alls att åka iväg och köra genrep med Jaga idag inför unghundsderbyt utan visselpipa. Man kan tycka att det inte är någon Big Deal men jag känner mig mer eller mindre handikappad utan den och det känns inte så kul att behöva resa iväg utan min visselpipa.

Av en tillfällighet så hittade jag och Jonna ett nytt ställe att träna på och vilket ställe sen. När jag såg det så bara mös jag för mig själv och det var till och med bättre än min älskade pöl. Dock missbedömde jag helt svårighetsgraden och hur högt gräs och snår faktiskt var :-/

Lilla Jaga krigade på så gott hon kunde och jag tyckte hon skötte sig riktigt bra, dock mattades hon snabbt i den tuffa terrängen men det känns gott inför helgen som kommer. Vi är redo, med eller utan visselpipa!


Inga kommentarer: