tisdag 7 juni 2016

HÄRLIG SAMTRÄNING MED HÄRLIGA HUNDAR!

Efter en stressig dag med alldeles för lite sömn så samlade vi ihop oss för kvällens samträning med härliga Aqua Seer's hundar. Är så galet stolt och glad över alla mina valpköpare och att de är så engagerade och kommer på allt man ordnar. Idag var alla tre kullarna representerade och tyvärr så fick vi ett avhopp i sista sekund då tiden inte räckte till.

Tycker det är så otroligt roligt att man får följa valparna/hundarna på så nära håll och vara delaktig i deras träning och utveckling. Extra kul är det så klart när man ser stora framsteg och att fler och fler vill komma med. Tyvärr så var tiden lite knapp idag för mig med då jag skulle jobba natt igen men nästa tisdag är vi på det igen och då har jag hur mycket tid som helst för då är jag ledig :-)

Hoppas så klart att det är många som vill komma nästa gång med, då tar vi oss an nya uppgifter och nya marker. Det härliga är att även om alla kanske inte får så många apporter var under ett sådant här pass så är det allt runt omkring som är så otroligt viktigt. Att kunna slappna av när andra hundar jobbar, att kunna vara bland andra hundar och koncentrera sig på sina uppgifter och framför allt för valparna är det ju otroligt nyttigt att vara med på sådan här träningar så att de från början lär sig att "bara vara" Stort TACK till alla för ikväll - ni är GRYMMA!


Inga kommentarer: