torsdag 10 juni 2010

DAGENS HJÄLTE

Dagens hjälte är enligt mig helt klart Loke. Som han kämpar med detta förbannade knä! Nu har vi kommit tillbaka till avdelningen efter en lång dag.

I korta drag har det varit så här...
Fick besked om att en ledpunktion skulle göras när vi var på barnakuten, misstanke om eventuell inläggning fanns. Nål och prover skulle sättas och tas innan vi fick komma upp till avdelningen. Detta var inget kul tyckte Loke och provtagningen var en plåga att vara mor/far under. Väl på avdelningen så fungerade det fint Loke var trött, fick Ipren och somnade. Efter drygt 45 minuter vaknade han helt hysterisk av smärta. Jag förklarade då för ungefär tionde gången att Ipren räcker inte till han, och ÄNTLIGEN en läkare och syrra som fattade. Fick då morfin intravenöst och sedan sov han lugnt och smärtfritt. Dagen flöt på och vid femtiden kom narkossköterskan upp och informerade om allt som skulle hända. Vid 19, 00 är det dax för OP. 19,15 ringer de efter mig och jag kan gå ner till uppvaket. 19,30 får jag se min lilla goding igen med slangar och grejer över allt. Efter att helt ovetande - dessutom sovandes - ha charmat all personal på uppvaket så hamnade vi nu på avdelningen och här är vi nu.

Läkaren har precis varit och informerat lite om läget och det enda de vet med all säkerhet är att det var inga bakterier i knät. De andra proverna dröjer lite och om allt går som det ska så får Loke komma hem på permission i väntan på svaren. Nu ska jag ta natten är helt slut efter denna dag. Ta hand om er därute, och tack alla för ert stöd!

4 kommentarer:

Tini (Ambra&Ingo sa...

Skönt att höra att att det börjar hända ngt och att dom tar det på allvar.Och vad skönt att operationen ´gick som den skulle.Kan bara tänka mig hur det är att vara mamma i ett sånt tillstånd.Krya på den lille nu och hoppas att det kommer gå åt rätt håll nu.
Håller tummarna.
Kram Tini

Lisbeth o Nicita sa...

Jag förstår precis hur ni har det. Har själv varit i en liknande situation med ett barn på 8 månader. Man känner sig så maktlös...
Skönt att operationen gick bra och att där fanns personal som fattade att han behöver ordentligt med smärtstillande. Lille Loke ska inte behöva ligga och ha ont.
Sköt om er!
Kram till er alla.

Maud sa...

Stor Kram!

Hanna aka Lilla My sa...

Tänker på er. Krama Loke från Lasse och mig