tisdag 11 december 2012

BARA FÖR ATT JAG ÄR JAG ;-)

De som känner mig vet om att jag inte alltid gör som man ska enligt regelboken när jag tränar mina hundar. Jag detalj tränar gärna och pillar och fixar men jag kan likaväl också bara gå ut och testa av ett moment som vi faktiskt kanske aldrig gjort tidigare och definitivt inte som vi kan.

Många tycker nog att detta är ren galenskap men jag tycker det är ganska bra faktiskt. Jag får ju på direkten ett hyfsat kvitto på var våra naturliga svagheter ligger och eftersom att jag inte kräver att det ska bli rätt så händer det ju inget heller.

Igår när vi var i Lotushallen så bestämde jag mig för att testa att köra ett ZÄTA med lilla råttan. Viss finns det massor att pilla på men överlag tycker jag ändå hon sköte sig ganska bra för att vara första gången, och som sagt väldigt många kvitton fick jag ju på direkten.

Nu vet jag ju precis vart jag måste lägga mitt fokus, vet ni?!?