måndag 10 december 2012

TRÄNING I LOTUSHALLEN

Då har vi precis kommit hem från två timmars härlig inomhusträning. Idag hade jag bestämt mig för att Zeke och jag skulle bara köra dirigeringsapportering vilket vi också gjorde. Och tro det eller ej men han gick inte åt fel håll en enda gång, varför fungerar det nu helt plötsligt?!?
Spelar ju egentligen ingen roll men idag så satte han alla skick och sedan fick han vila.


Vinna körde jag fritt följ med och det är bara att konstatera att om hon är för taggad så går det bara inte. Hon plogar hej vilt då och det handlar verkligen om att hitta rätt aktivitetsnivå på henne. Vi pillade också med framtida skiftena i zätat och lade idag lite extra fokus på sitt som jag tycker är det absolut svåraste skiftet. Som den galenpanna jag är - passar till min halvgalna hund - så kunde jag inte låta bli att sätta ihop det till ett helt moment. Är faktiskt ganska nöjd för att vara första gången men det finns ju  massor att putsa på.

Martin och Våga fortsätter nöta linförighet och har börjat titta på  lite andra moment. Ställandet gör hon superfint nu, nu är det bara stadga som ska på. (det är ju det här med stadga)

Vi avslutade passet med att tjejerna fick träna lite plats, Våga utan extrem störning och Vinna fick lite mer störning ;-) Söta är de båda två...
 

Inga kommentarer: