måndag 18 mars 2013

DAGEN AVLUTADES MED EN HEL HUNDKVÄLL...

Efter en inte - son vanligt just nu - så kul dag på jobbet så begav Philippa och jag oss in till Halmstad Hundarena för sim, vibb och hundträning. Lilla råttan skulle få simma för första gången ensam med matte och sedan vibba. Zeke skulle få träna dirigeringsapportering för glatta livet och då främst vänster apport.
 
Simmet som var premiär för oss att köra själva gick toppen. Eftersom att hon inte var helt 100 sist med vattensvansen så valde jag att inte öka på tiden idag utan vi simmade  5 minuters uppvärmning,  5 minuter 8:or och sedan blev det paus. Avslutade med 5 minuters nedvarvning då vi körde långa längder och sedan lugnt sim runt. Efter träningens å blev det 15 minuter på vibben och detta har kommits att verkligen uppskattas av liten råtta.

Zeke var först ut av mina hundar och jag kan lova att jag var helt i chock. När jag skickade iväg han på första konskicket kom han som skjuten ur en kanon. Jag blev så paff och kunde inte riktigt fokusera och det hela slutade med hysteriskt fnitter. När jag väl samlat ihop mig så gjorde vi om och jag är mycket nöjd med mattes lilla prins. Sitt skiftet i Zätat var väl inte så bra som det kan men å andra sidan gjorde han rätt skifte vilket varit ett problem för oss tidigare.

Så mina kära vänner idag bjuds på ett litet klipp på mattes prins, Zeke :-D


1 kommentar:

Malin sa...

Vilken härlig attityd han har, precis så ska det se ut! :D