torsdag 7 mars 2013

PLANERAD PARNING

Nu har jag valt en hane som jag tror kommer passa till min lilla Vinna. Redan när jag såg han första gången på film så älskade jag verkligen hans attityd till arbete och hela hans inställning. Jag tror att jag blev lite extra förälskad då han påminner väldigt mycket om lilla råttan. I slutet på April så kommer vi att åka och hälsa på i Norge och om kärlek uppstår så blir det parning i slutet av året.

Whip bor på kennel Huntingfudge och förs fram av sin matte Cathrine. Cathrine beskriver Whip som en väldigt arbetsglad hund som är stabil och lyhörd. Han har inge problem att ta för sig men heller inte några problem med att styras ute på långa avstånd, kort sagt en riktig arbetsmaskin med härlig "will to please"

NLCH SLCH Vassruggens Åge Mjödvitner
 
 
Hd: A
Ed:ua
Ögon: ua
Prcd-Pra: Carrier
 
Meriter:
Godkänt MH
Good på Utställning
 
Lydnads Meriter:
 
Svensk LydnadsChampion
Norsk LydnadsChampion
Deltagit i Rekruttlagsamling med Elitetroppen 2011
Årets Lydnadshund i Drammens Brukshundsklubb 2011
 
Jakt meriter:
NKL  1:a pris och vinner klassen
ÖKL 1:a pris och vinner klassen
ÖKL  1:a pris med HP, dagens bästa hund av 40 starter
ELIT 1:a pris
Godkänt praktiskt Prov



 

1 kommentar:

Linda Färnevik sa...

Ja! Vilka spännande planer! Hoppas hanen är lika trevlig IRL, som han ser ut på bild och som det verkar!

Jag planerar för valp här hemma tills nästa år, så jag följer dina planer med stort intresse, Vinna är en hund som tilltalar mig mycket!