söndag 17 mars 2013

DAGEN EFTER...

Då var det dagen efter fiaskot igår och jag vet inte om jag är så  mycket klokare nu än innan. Det enda jag kan tänka mig är att jag måste mentalt börja tänka om. Försöka att fokusera på rätt saker för när det gäller träningen så är vi helt rätt i fas men när det gäller tävling så faller det. Då jag har en hund som inte vill något annat än att göra rätt så är det ju bara att rannsaka sig själv och inse att problemet ligger hos mig. Hur jag ska fixa det? ingen aning men jag ska i alla fall försöka för vi är inte uträknade ännu även om det är lite motigt. Veckans träning kommer läggas på att försöka skapa trygghet i platsen då lilla råttan vart riktigt ängslig sist. Vi måste hitta tillbaka till lugnet och självsäkerheten igen för att få till det där som jag vet vi kan. Hur ska vi göra det då?

VI ska börja med att eliminera alla energi tjuvar så vi kan lägga fokus på rätt ställe. Det finns så otroligt många människor som vill oss väl och det är här vi ska lägga full fokus. Vi ska försöka hitta samma känsla på tävling som vi har på träning och inte lägga så mycket vikt vid vad andra tänker och känner. Ja jag vet att det är lättare sagt än gjort men vi måste försöka ta oss dit, ta oss förbi allt skitprat, ta oss förbi allt som handlar om att "tävla" och att bara se till oss, vad vi kan och vart vi vill. Framtiden får utvisa vad det leder till....

Inga kommentarer: