måndag 15 april 2013

EN OMTUMLANDE DAG...

Idag har verkligen varit en dag som bjudit mig på massa med olika färger. Allt från svart till härlig hundträning i rosa solnedgång. Just nu så sitter jag och funderar på hur jag ska hitta energin och orken till att faktiskt gå till jobbet imorgon, den lyckades de sno och gömma väldigt väl för mig idag. Jobbet tar just nu väldigt mycket av min energi och det är svårt att inte låta det färga även fritiden. Jag håller på att göra en plan för hur jag ska hantera det men det lutar just nu mest åt sjukskrivning till en början med så får vi väl se.

Som tur är har jag gott om härliga människor runt om kring mig i min familj och mina vänner som ändå piffar till de ganska svarta dagarna. Idag kom Philippa upp för lite hundträning och det var otroligt skönt att få tänka på något annat. Martin och Våga visade upp en jätteutveckling då det gällde ställande under gång som de har haft lite bekymmer med innan men som nu känns som att det börjar falla på plats, duktiga ni!

För Zekes del är det fortfarande vila då jag inte har lust att tjafsa med han så länge Våga är i höglöp :-/

När det gällde lilla råttan så tittade vi lite på apporteringen och de där eviga tassarna på apporten. Fick en vision om att jag skulle kunna få till det via hopp apporten i stället men det var bara en härlig vision. Vi fick dock till en mycket snygg hopp apport och rullandet av apportbocken försvann i alla fall så lite positivt blev det. Vi avslutade vårt pass med att testa av ordförståelsen då vi har nollat läggandet nu - första gången satt hon och nu i Oskarström stod hon - genom att köra igenom hela Zätat och om man bortser från sista upphämtet och att sättande är lite segt så är jag mycket nöjd med henne och alla skiften rätt, duktig liten råtta! :-D
 

Inga kommentarer: