torsdag 4 april 2013

TRE - GÖR EN SNE!

Jag brukar normalt sett inte göra så här men nu har det faktistk gått för långt. Jag vet att telefonbolag scannar av bloggar, facebook mm för att se om man skriver något om de och det kommer jag göra nu och de får gärna läsa detta.

I många år -tror det är minst 8 - så har vi alltid haft TRE som operatör på våra mobiltelefoner och vi har alltid varit väldigt nöjda. Detta gjorde ju valet enkelt när vi flyttade äver både hemtelefonen och bredbandet dit. Även dessa har fungerat kanon under hela tiden och det har både varit billigt och bra. Vi har givetvis då även rekommenderat detta för familj, vänner och bekanta vilket faktiskt har gjort att många bytt till TRE. Detta kommer vi att sluta med NU!

I början av november 2012 fick vi ett telefonsamtal där vi blev tillfrågade om vi ville uppgradera vårt bredband till 4G, det skulle både vara snabbare och bättre. Givetvis ville vi det och det ingick då en router mot att man tecknade ett abbonemang med bindningstid.

När varorna kom hem så började det krångla på direkten. Det stängde ner sig och var fruktansvärt långsamt speciellt på kvällarna. Pratade med supporten redan då och de hjälpte oss att försöka ändra inställningarna i routern för att det skulle bli bättre. Inget blev bättre och vi hade fortfarande inte ett fungerande bredband och dessutom fick vi svaret :" Ni kommer nog inte åt masten idag men prova igen imorgon". VI hade då ännu inte skrivit på det skriftliga avtalet och valde att inte göra det förräns vi visste om de skulle lösa det så det fungerade.

Det ska tilläggas för de som inte vet att vi bor precis bakom ett berg och jag är ganska så övertygad om att det är detta som ställer till det för oss. Det är likadant när vi använder andra mobila bredband så har vi svårt att få täckning i hela huset :-/

Jag ringde ju givetvis upp TRE och påtalade detta och meddelade att jag ville häva abbonemanget då det inte fugnerar där vi bor. Jag upplyste de även om att vi inte hade skrivit på något avtal så jag kunde inte se att det skulle bli några problem.

Jag kan säga att vi är INTE ÖVERRENS i denna fråga. i fyra månader har jag nu ringt många telefonsamtal, bollats fram och tillbaka. Mellan olika avdelingar, fram till deras tekniska support, till deras tekniker. Har fått svara på divers olika korkade frågor som till exempel: "Fungerar det någon annanstans?" Vem fan bryr sig vi bor ju här! Idag blev det droppen då jag efter tredje vändan hos teknikerna blev tillbaka bollad dit igen - fjärde gången de ska göra en felanalys - för att nu vill de kolla om det är routern det är fel på?

Det sissta budet var nu att de skulle lägga ett mail till sin chef som skulle ringa upp mig så snart han kunde - brukar ta några veckor för de andra så vi får väl se - för att se hur vi ska kunna lösa det.
Jag kommer inte acceptera något annat än att abbonemanget avslutas, att vi blir kompenserade för dessa månader vi betalt för en tjänst som vi inte kunnat använda. Att vi fått köpa till extra surf till våra telefoner för att vi fått använda dessa istället. Vid minsta tillstymmelse till ytterligare förhalning så kommer jag avsluta vartenda av våra abbonemang som idag ligger hos TRE och även driva detta vidare.

Jag tycker det är fruktansvärt DÅLIGT att man behandlar trogna och nöjda kunder på detta viset.
Nu har jag fått nog!

Inga kommentarer: