tisdag 23 april 2013

FULLSPÄCKADE DAGAR!

Det kan man lugnt säg att jag har nu. Det går från morgon till kväll i ett kör, jag gillar det men det är samtidigt ganska så påfrestande. Dagen började med en timmes promenad med Vinna och Tesan i skogen enligt doktorns recept. Det kändes lite motigt till en början men mycket skönt när det var avklarat och jag var nöjd med mig själv.

Efter det bar det av på möte nummer 1 för dagen. Vet inte om jag kan säg att jag tycker det var så givande utan snarare precis så klyshigt som jag förväntat mig. Vi får väl helt enkelt se vad det blir utav det men fick åter bevisat för mig själv att jag är stark när jag vet att jag har rätt.

Ner och äta lite lunch innan möte nummer två som var med hela gruppen. Samma sak här som innan, kändes mest tafatt och klyshigt. Man undrar ju faktiskt om folk verkligen tror själva att saker bara löser sig om man blickar framåt?!? Det är en gåta för mig då jag av erfarenhet VET att inget bara löser sig för man sopat det under mattan, förr eller senare kommer det ifatt en...

Direkt in till staden och Halmstad Hundsim för lite simträning med Vinna. Anna var där när vi kom och tyckte Vinna hade breddat på sig - hoppas! - om fem veckor får vi veta om det gett resultat och hur mycket, spännande. Idag så simmade hon 20 minuter plus 5 minuter nedvarvning, hon kämpar på bra i bassängen och nästa gång så ökar vi på ytterligare 3 minuter så då är vi snart i mål på de där 30 minutrarna som är optimalt :-D

Skyndade mig hem för att bli serverad mycket god kvälls mat som mannen fixat och sedan ut i bilen igen för då var det dax för samträning med SSRK. Måste sig att Vinna är fantastisk, trots nysimmad så lovar jag att hon ger 200 % och var nog absolut en utav dagens snabbaste hundar :-D
Vi fick göra en jättekul övning där vi stog 4 hundar på linje. Först kom det 2 skott och de lade ut dummies i ett område där det skulle sedan skickas på dirigeringar. Man vände sedan upp och fick stå och titta på när det kom två markeringar, en åt höger och en åt vänster. Hund nummer 1 fick gå på markering direkt - alla andra passiva - vilken den ville, hund nummer 2 vände upp och tog en dirigering, hund nummer 3 fick ta den kvarvarande markeringen och hund nummer 4 fick "bara" vara passiv. Lilla råttan var stadig och skötte sig alldeles ypperligt och jag var såååå stolt över henne. De här träningarna är otroligt roliga och nyttiga för oss. Före och efter vi körde övningen så passade vi på att sitta och titta och vara passiva vilket gick toppen.

Innan vi gick fick hon gå på två linjer som jag lagt ut en trut och duva ute och detta är verkligen inga problem för henne. Ska nog börja försöka försvåra det lite nu med "halvdolda" dirigeringar.

Korfattat en mycket rolig dag helt enligt doktorns recept med motion och mycket frisk luft :-D

Inga kommentarer: