söndag 28 april 2013

HELGENS HJÄLTAR!

När man summerar helgen så är det bara att konstatera att helgens hjältar är helt klart Martin och Våga. De gjorde fantastiska resultat på lördagen med 91 poäng och godkänt resultat vilket även resulterade i titeln RLD N. Zeke skötte sig också bra på lördagens tävling då han fick ihop 98 poäng och godkänt resultat med titeln RLD F.

Lördag kvällen tillbringades hemma hos Hanna och Lasse med god mat och härligt trött häng då man var ganska mör efter dagens bravader och skulle ladda om inför dagens lydnadstävlingar. Det blev stressigt på morgonen och jag hann inte förbereda Vinna så som jag skulle velat men det var bara att köra. Kände på sitt i grupp att hon var trött och hon tappade lite fokus för några sekender - typ 10 sekunder kvar -och det räckte för att hon skulle singla ihop och köra en plats i stället, lilla söta råttan. Platsen gick toppenfint och jag är mycket nöjd med den. Programmet i sig är en debut med en mycket trött hund - inte fartmässigt - med ett hjärnkontor som inte riktigt stod på on men hon krigade på fint och jag är jättenöjd med henne. När hon gjorde vittringen och letade på fint i bra fart och fick in rätt pinne utan tugg så valde jag att bryta och belöna henne vilket måste ha resulterat i vuxenpoäng till mig :-D

Sedan var det dax för Martin och Våga och efter en stabil plats och en 10:a på tandvisningen så kändes bara det som en vinst :-D Resten av programmet var en fantastisk fin debut tycker jag. Pigg och glad var Våga hela tiden tyvärr så kunde hon i daxläget lite för mycket själv och det är ju bra kvitton för Martin att ta med sig och apoporteringen visste vi ju skulle bli ett problem så för övrigt är jag supernöjd och stolt över dem och helt övertygad om att nästa gång sätter de det. Med 40 poäng bort i nollor så skrapade de ändå ihop 129 poäng med lite missar så nu kan det bara bli bättre...

Heja MARTIN och VÅGA, helt klart helgens hjältar!

Häe kommer lite filmer från helgen på Martin och Våga, först Rllyn och sedan Lydnaden är ritkgit stolt över båda två....