onsdag 23 juli 2014

IBLAND MÅSTE MAN HELT ENKELT BARA BESTÄMMA SIG!

Efter helgens klubbmästerskap har hjärnan gått på högvarv kan jag lova. Vad var det som jag gjorde annorlunda? Vad hände, det gick ju så fantastiskt bra? Vi hade verkligen känslan denna gången och jobbade som ett team och hur bibehåller jag den?!?

Till en början med så kan jag helt ärligt talat säg hur viktigt det är för mig att omge mig med bra träningskompisar och vänner. Att känna det stödet som vi hade när vi gick ut för att köra "run off" går inte att beskriva. Stödet vi fick efteråt var också enormt och det värmer fortfarande i hjärtat att så många engagerade sig. Jag kan också se hur jag växer i rätt sällskap och då gör även Vinna det, att få hör att det här sätter ni kan vara värt så mycket.

Att sedan också mötas av tårögda människor som är så glada för vår skull då de vet hur vi kämpat, hur många gånger jag gråtit och hur nära jag varit att ge upp många gånger om det är sann glädje. Jag tänker inte nämna några vid namn jag tror att ni ändå vet vilka ni är som lyssnat, peppat och stöttat under året sen förra KM:t och det var så kul att få visa att all träning, tårar och svett gett resultat.

Igår for vi iväg med lilla råttan för lite öppenklass träning tillsammans med Maria och Lakrits. Snacka om käftsmäll när råttan inte alls var intresserad av att samarbeta :-( Visst hon kan vara trött efter helgen och det var galet varmt ute men lite mer samarbetsvilja kan man nog ändå önska ;-)
I bilen på vägen hem så diskuterad jag och Martin fram och tillbaka och väl hemma ringde jag mina bästa i Norge och diskuterade vad som hänt på träningen. Vi bollade fram och tillbaka och jag inser att det kommer krävas mycket träning och engagemang från min sida för att bryta ett beteende som sitter i sedan länge. Går det? Ja absolut men man måste absolut satsa 100% då.

Idag tog jag med mig tjejerna på en skogspromenad och Vinna fick gå fot och Knalla lullade mest runt. Ju längre vi gick och ju mer jag funderade så blev nästa beslut helt självklart. Vinna visade upp ett fantastiskt arbete på KM:t och förtjänar en ärlig chans från min sida att försöka fixa till att knallningsstatistiken ändras från 50% till 0 % och då kan jag inte fokusera på lilla Knalla. Jag har därför bestämt att Martin ska få ta över och köra Knalla. Jag kommer lägga allt mitt fokus på Vinna nu och Martin får dessutom äntligen sin hund och inte vilken hund som helst heller :-D

Så vad har vi nu fattat för beslut då?
Omge mig med människor som stöttar och vill mig väl.
Ödsla inte energi på fel saker.
Strukturerad och 100% engagerad träning med lilla råttan.
Martin får äntligen sin hund men det blir lilla KNALLA
 
 
 

1 kommentar:

Dorte sa...

Du har gjort ret beslutning! Vores hunde ( og os førere!) vokser i det rette miljø! Kan vi som førere beholde en positiv stemning i og omkring os, kan vores hunde næsten alt! Kan man så endda finde træningskammerater, som kan glædes over ens fremgang, går det endnu bedre. Ønsker dig god vind!