söndag 27 juli 2014

NÄR ANNAT HELT ENKELT GÅTT FÖRE...

Man kan väl lugnt säg att det varit dött här på bloggen ett tag men det har helt enkelt varit så att andra saker har fått gå före. Min hälsa den senaste tiden har inte riktigt varit den bästa och nu har jag prioriterat mig själv lite mer samtidigt som jag och råttan ligger i hårdträning inför Specialen.

Mycket promenader har det blivit med tjejerna och så har vi passat på att göra som jag gjorde i höstas då vi lägger ut olika linjer som vi sedan tar på tillbaka vägen, ett träningssätt som passar mig ganska bra. Känner att vi utvecklas men vi kämpar fortfarande med de där nedrans vattendirigeringarna då fokus lätt kan hamna på fel saker, men skam den som ger sig.

Vi har också lite planer på att sticka över till Danmark i slutet på Augusti så nu blir det till att rabies vaccinera Knalla så hon  kan få åka med denna gången. Apropå Knalla så fick hon idag sin första riktiga markering på promenaden och jag måste säg att jag tyckte hon jobbade fantastiskt bra.
Vinna fick en dirigering i mycket svår terräng och man såg att det tog helt stopp och hon var tvungen att vika av från linjen. Tycker ändå hon sköter det bra och framför allt så lyssnade hon, fina tjejer har vi :-D



Inga kommentarer: