torsdag 3 juli 2014

MYCKET FUNDERINGAR EFTER GÅRDAGENS WT!

Nu har vi samlat ihop os efter gårdagens WT och många guldkorn tar vi med oss men visst finns det solk i bägaren som vi måste träna mer på. Vinna gjorde så gott hon kunde och jag gjorde kanske hälften av vad jag borde. Har ingen aning om vad vi fick för poäng men med två 0:or så misstänker jag att det inte var speciellt många. Greppen är ett återkommande problem som vi måste ta tag i och träna mer på. Mina linjer ut tog lilla råttan fantastiskt bra, stadgan fanns där, fotgåendet likaså och den grymma markeringsförmågan som grädde på moset. Det som  brast genomgående var helt klart närsökssignalen, vilket kostade oss mycket poäng. Vi måste verkligen träna mer på den och att lilla råttan måste lyssna på direkten den kommer och inte 5 meter efteråt .-O

Vattendirigeringen blev för svår och jag har ingen riktig plan just nu men får väl grunna på det ett tag, tänker att det kanske bara behövs lite mer erfarenhet i kombination med att det blir rätt?!?

Nu tänker vi i alla fall om och ändrar uppladdning och siktar mot KM:t och går "all in" vad det gäller viltet. Sökträning kommer det bli en del men fokus komma läggas på tunga, blöta änder från vatten...

Inga kommentarer: