måndag 6 oktober 2014

LÄKARBESÖK OCH JAKTTRÄNING

Idag började jag dagen med ett besök till Tant Doktorn på vårdcentralen. Blev ordinerad ett nytt nässpray och om inte det hjälpt på några dagar nu så ska jag få penicillin. Efter att ha vilat lite så bestämde jag att det var dags för lite jakt träning med dogzen tillsammans med Maria, har inte blivit mycket av den varan sista tiden. Kan dock säg att jag är glad att båda två skötte sig fint så jag slapp springa efter, räckte med en gång för Vinna vid ett stopp och då höll jag nästan på att dö :-O

Knalla fick idag testa att apportera bland Brännässlor som hon aldrig gjort tidigare och hon kämpade på väl, lilla hjärtat. Tycker att det går bra igen för henne då jag känt att det har varit sådär ett tag. Vi får väl se, upplever ibland att hon är lite "tjuren Ferdinand" ;-)

Vinna fick gå på dolda dirigeringar, mer info om det imorgon....

Inga kommentarer: