fredag 8 januari 2010

RÄTTVISA...

Eftersom att min syrra "Tequila" får skriva egna blogginlägg så tjatade jag på min matte att jag också ville göra det och vi kom överrens om att någon gång ibland ska jag få göra det. Idag har vi varit ute tre gånger redan min matte förstår inte att det inte är så kul att vara ute och kissa i -14 grader. hon kämpar på men än så länge har jag vunnit, hon tror att trägen vinner men vi får väl se - jag kan bättre än hon, ha ha.

Vi har också börjat med något nytt här. Matte och husse håller på att ropa Zeke hela tiden. Jag har förstått nu att de vill något med det för när jag kommer i full fart så får man gotte - älskar gotte!

Idag så har matte berättat att vi ska ner till hennes jobb och träffa hennes arbetskamrater, hoppas bara man får lön om man ska arbeta - jobbar ju inte gratis! Vi ska också kolla in den nya mataffären för oss hundar här i byn om den har öppnat ännu kanske där finns lite gottigheter.

Matte hade även ett långt samtal med mig igår om att vi ska börja gå i skolan, Den 23 Januari börjar det och vår fröken ska tydligen heta Sylvia. - kan inte förstå varför det ska vara nödvändigt. matte säger att det är för att vi ska lära oss lite allmän hyfs - som om jag inte redan har det och bygga upp vår relation inför framtida arbete. - vi får väl se med det.

Nu är jag trött efter frukost och en massa bus med min storasyster Maya så nu har jag tänkt slagga lite. Måste passa på att hälsa till syrran med, på onsdag smäller det. Då ska vi rocka fett!!!

2 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

Ska spöa dig brorsan!
Puss Tequila

Matilda - Aqua Seer's Kennel sa...

Om du gör det kommer min husse att slå din husse!!! *S*