söndag 10 januari 2010

UTBILDADE...

Idag har jag och Zeke varit på exteriörutbildning då det gäller Golden Retreiver och som vanligt uppförde han sig exemplariskt Inte en enda olycka på hela dagen trots en väldig störning från andra Goldens i olika åldrar och därav även syster yster "Tila". Utbildningen var mycket givande vi lärde oss massor om hur en Golden ska se ut för att vara perfekt rent exteriört. Zeke fick mycket bra bedömning och han ansågs var mycket fin, "något kort överarm för dagen" Nu har man fått intyg på att man är godkänd i exteriör 1 och jag ser verkligen fram emot att få möjligheteen att gå Exteriör 2... Tila och Zeke härjade runt rejält och jag ser verkligen fram emot närhon ska komma hit på onsdag - maybe not! Jo, jag bara skojar de var helt gudomligt söta, fullt ös medvetslös och emmelanåt fick vi prov på riktig syskonkärlek. Nu blir det till att tina upp min frusna kropp och sedan dax för kvällsmat, kall öl och lit emys med mannen...
Vi började med genomgång och sedan tittade vi på en av Åsas hundar
Grupparbete fick givetvis en plats på dagordningen
På rasterna fick man passa på att röra på sig...
Sedan var det dax att titta på våra egna hundar
Man blir trött av att vara på utbildning...
Vi kikade också på rörelser
VILL AVSLUTA MED ATT TACKA ÅSA FÖR EN MYCKET TREVLIG OCH LÄRORIK DAG

Inga kommentarer: