måndag 11 januari 2010

SMÄRRE KAOS...

Ikväll har vi haft smärre kaos. Allt var lugnt under middagen och sedan var planen att Viktor skulle träna fotboll och Jonna och Loke skulle bada. Under denna tiden skulle jag ha haft tid att fixa i ordning lite. - notera skulle! Det tog väl inte mer än 5 minuter innan både Jonna och Loke skrek hysteriskt från badkaret. Jag rusade dit och såg Jonna sittandes uppe på kanten, Loke stod mitt i och skrek iklädd Jonnas bikini byxor - för er känsliga sluta läs nu och hela vattnet flöt av bajs. - Suck! Bara att börja sanera. När allt väl var ordnat och Loke var i säng kom jonna dusten. Jonnas nya grej är pappersrullar. hur man får tag på de är oväsentligt. Så i källaren hittade jag nog ungeför 100 meter 3 liters plastpåsar intryckt bakom hydroforen. När jag sedan rett ut detta med Jonna och skulle följa henne upp möttes jag av cirka 500 meter toapapper - där brast det kan jag säga. Som den pedagogiska modern jag är fick jag tok bryt och det slutade med att Jonna hamnade i säng också och modern hade dåligt samvete. efter ett långt samtal enades vi om att det inte var så bra att göra som hon gjort - håller väl i ett par dagar i alla fall. nu är här lugnt Viktor är hemma, duschad i sin säng och nu ska här rastas hundar och sedan blir det säng även för mig - ÄNTLIGEN!!!

Inga kommentarer: