tisdag 8 november 2011

ÄNTLIGEN!!!

Har precis haft ett underbart träningstillfälle med min "lille" prins som gjorde att jag verkligen fick tilltro till att vi kommer fixa det här med vittringen. Idag fick vi ett jätte genombrott när jag modullerade om lite i metoderna. Idag körde vi en kombination utav löv - inte högar - och köttbulle.Fick ett mycket mer hanterbart tempo och han använde näsan fint.

Började med att låta han lukt på "hans" pinne och sedan lade jag ut 3 ovittrade plus min pinne bland löven/gräs, inte under. Lade en köttbulle drygt en meter framför och skickade han på leta. Klockren var han! Gick först förbi köttbullen men hade verkligen näsan på och tog den för att sedan leta bland pinnarna. Luktade av två för att sedan plocka den rätta.

Var här lite våghalsig och lade ut 5 ovittrade plus min i cirkel och samma procedur som tidigare. Han plockade köttbulle och letade igenom pinnarna fint och missade INTE EN ENDA gång på 3 skick, rätt pinne in hela tiden.

Kände mig riktigt modig och testade att för första gången lägga de på linje vilket han löste lika snyggt som innan. 7 skick och inte en gång kom han in med fel pinne. DUKTIGA ZEKE!

Nu vet jag i alla fall hur vi ska träna och sedan är det bara att nöta, nöta, nöta. Det känns i allafall inte som en omöjlighet längre :-)

Inga kommentarer: