torsdag 24 november 2011

DAGENS TRÄNING

Idag är det dax för ett medlemsmöte på klubben och således också ett träningspass. Dagens upplägg ser ut enligt följande:

Budföring:
Fokus: Göra det så tävlingslikt som möjligt
Tanke: Förstärka att det är kul att komma tillbaka och köra med olika mottagare.

Hopp Apport:
Fokus: På gripandet och omtagen.Tanke: Belöna gripandet för sig som vi gjort tidigare, med hög motivation in mot belöning. Träna "hålla" fast apporten fint och belöna det med godis - lugn belöning.


Metallen:
Fokus: På gripandet
Tanke: Leka fram ett kvickt gripande då Zeke inte är helt övertygad om att metallen är hans bäste vän.


Fjärren:
Fokus Försöka få till stå/sitt skiftet även ute
Tanke: Jobba på precis som vi gjort inomhus på nära avstånd med belöning bakom.


Länk: - Fritt följ - sättande u gång - hopp apport -
Fokus: Tanke att belöna gripandet i apporteringen.
Reservplanen är att köra ett nedläggande på fjärren och belöna det

Detaljträning:
Fokus: Detaljträna de brister som visar sig i länkarna och stärka hans självförtroende genom enkla övningar där han har chans att lyckas.

 

1 kommentar:

Anonym sa...

hej
jösses så duktig du är med att tänka till, jag kan nog tycka att jag är lite bättre än vad jag varit med mina andra hundar, men du slår mig med råge ;-)))
härligt, ser att metallen inte är 100% ....inte hos oss heller ;-)) vi kämpar på. Kul att det går så bra för er. Ser att det nu är 3:an som gäller - stort lycka till
ha det bra //marie, love&carma