tisdag 24 april 2012

ATT TA KONTROLL

Att ta kontroll över livet är vad mycket handlar om för mig just nu. Tiden räcker inte till riktigt och det i kombination med en förkylning som håller på att bryta ut så känns det lite tungt just nu. Har kommit på att det handlar om att prioritera och strukturera upp tillvaron. Det är då tur att man har en fantastisk familj som ställer upp på alla dessa projekt.

Vinna kommer vi fortsätta just nu att fokusera på lydnaden. En klass 1 start är det ju vi siktar mot inom en förhoppningsvis snar framtid men vi har även börjat kika på klass 2 moment. !:an och 2:an är ju så lika idag så det är bara att satsa hårt.

För Zekes del kommer vi att lägga allt fokus på jakt träningen nu inför kommande jaktprov. Vi har redan börjat idag där Martin och Jonna varit gulliga att ta hand om fysträningen av lille prinsen. Idag var det löpning på schemat och detta ska varvas med cyckling för att få upp konditionen inför söken.
Själv beger jag mig till Öppinge imorgon för årets första jakt träning med vilt. Hanna har också varit snäll att skänka mig lite vilt då min frys just nu är ganska tom och tanken är att träna viltsök 2 gånger i veckan nu och sedan avlämningar hemma i trädgården.

När det gäller vår lilla VÅGA så växer hon och frodas. Nu är hon fyllda 5 månader och är i och för sig långt ifrån lika stor som sin syster men vad spelar det för roll? Idag visade vågen på 16,7 kg och hon är pigg och glad vilket är det viktigaste. För hennes del så är det utställnings träning som gäller inför kommande utställningar.

Ska börja mantra mig med att jag är GRYM! Fullt ös i livet varje dag och ändå så har jag huvudet upp och fötterna ner. Det mina vänner är en PRESTATION i sig.

2 kommentarer:

Majsan sa...

Hej! Hittade hit via Team Nelson. Läste ditt inlägg om att ni ska få arrendera en bit åkermark. Härligt! Men jag är lite nyfiken på vad sådant kan kosta?

Jag frågar för att jag snart ska köpa stuga och alldeles i närheten finns en gammal åkerlapp.Tänkte kolla med "vår" bonde om man kan få anlägga en träningsplan på en bit. Ha en bra dag /Majsan m mellanpudlarna Puzzel Jr&Zweetie

Lisbeth o Töserna sa...

Jag fattar inte hur du har tid, hur du har ork och hur du har råd med alla dessa aktiviteter.