onsdag 25 april 2012

SUPERNÖJD!

Är verkligen nöjd med dagen trots att jag är aptrött. Vi börjar med träningen för mig och Vinna hos Mona. Är supernöjd med lilla råttan efter dagen och hur hon skötte sig. Inte ett dugg påverkad av att det var ny miljö och ny person som kommenderade. Många fina detaljer visade hon upp och mycket som behöver fixas till också. Vi måste nu tänka om lite och inte bara träna "snärtighet" utan även lägga fokus på stadga. Kände när jag hörde det att jag kanske tänkt lite fel - men erkänner villigt - då jag lagt mycket krut på att det ska vara tryck och gå kvickt. Detta behövs inte riktigt när man har en liten speedy råtta som bara är sådan och då kanske det hade varit lite smartare att lägga lite fokus på stadgan. MEN nu har vi lärt oss det och ska absolut bli bättre på detta.

Hemma och vände och slängde i mig lite mat och sedan bara det av ut till ÖN för årets första jakt träning för Zeke med vilt. Kan säg att det var en ganska taggade liten prins som jag hade med mig i skogen. Oj Oj Oj säger jag bara vad det gick! Full fart och dundrade på som en bulldozer i skogen, näsan på hela tiden och en stolt matte. Här blev det dock bekräftat igen att det är själva inlevereringarna som vi måste lägga allt vårt krut på. Ska nu försöka få tag på lite vilt och så ska här tränas levereringar för fulla muggar.

Inga kommentarer: