lördag 21 april 2012

TÄVLING

Tänkte göra som jag sett många andra har gjort för att boosta mig själv - behövs nu - och sätta samman två tävlingar jag och Zeke gjort. Hade jag fått pussla ihop tävlingen på Orust med den i Oskarström så hade vårt program sett ut enligt följande:

SITT I GRUPP 10
PLATS 10
FRITT FÖLJ 7
SÄTTANDE U GÅNG 10
INKALLNING 9,5
RUTAN 10
HOPP APPORT 10
METALLEN 10
VITTRINGEN 9
FJÄRRDIRIGERING 10
HELHET 9,5

TOTALT: 302 POÄNG


Tyvärr får man inte göra så - no shit! - även om det ser betydligt mycket trevligare ut än dagens poäng. idag hittade vi inte riktigt känslan och vi nollade bland annat Zekes parad nummer fjärrdirigering. Zeke var splittrad och lade sig på sitt i grupp väl nere fick han syn på detta delikatessbord som idag bestod utav kaninpluttar och harlortar. Efter en katastrofstart samlade han dock ihop sig och gjorde en klockren 10:a på platsen.

Inför fria följet så hade jag fått tips - du vet vem du är - om att försöka att le och se glad ut. Tyckte väl att det fungerade hyfsat om det inte var för en kaotisk tävlingsledare som hade noll koll. När momentet var slut så kom han på att han missat vändningarna på stället som vi fick göra som ett eget moment???

Överlag så kämpade lillprinsen på bra men vissa "moves" han gjorde var INTE okej och när vi kom till fjärren och Zeke bestämt sig för att lagd hund ligger så gick jag fram till han, tilltalade han med vördnads och aktningsfulla "Herr Borvén" och så förklarade jag för han att han måste faktiskt lyssna på vad jag säger och då gjorde han en klanderfri fjärr, nollan var ju ett faktum ändå och tog chansen att faktiskt upplysa han om att man lyssnar.

Resultatet blev klassvinst men när man nollat bort 60 poäng så blir det inga första priser. Nu ska vi samla ihop oss och försöka klura ut vad det är som felar. Är dock väldigt nöjd med vittringen där han gjorde ett klockrent sorteringsarbete och platsen där han låg som ett litet ljus :-)

1 kommentar:

marie sa...

Nummer 1 är att ha en bra tävlingsledare är "den" splitrad kan det förstöra hela tävlingen.

Men det är inte helt lätt att få till det, men det måste ändå kännas bra att ha det där första priset ;-)

Kram marie&carma