måndag 16 april 2012

EN HELG MAN SENT KOMMER GLÖMMA...

Vilken helt otrolig helg det varit! Kan inte minnas att jag haft sådan lyckorus på väldigt väldigt länge. Det började redan på lördagen då vi på klubben skulle anordna lydnadstävlingar. Mina hundar brukar aldrig gå speciellt bra på hemmaklubb men gjorde en chansning som visade sig skulle vara helt rätt. Med 10-10 på gruppmomenten kände jag mig ganska harmonisk men efter ett KATASTROF fritt följ var jag lika nervös som alltid. Trots detta gör vi ett helt okej program som slutar med 281,5 poäng och klassvinst med MÅNGA tappade poäng i fria följet.


På kvällen träffades vi för lite fira och samkväm hemma hos Hanna och Lasse innan vi laddade batterierna för söndagens event som var utställning i Sätila som anordnades av SSRK.

Vi lyckades faktiskt att anlända i tid vilket kändes bra då Våga aldrig varit på något sådant här innan och hade ju tidigt startnummer 3. Tyckte hon kändes pigg och glad trots att allt var främmande vilket kändes gott inför själva utställningen. Målet var att få en fin kritik men vi fick ju så mycket mer. BIR valp blev hon med en kanonkritik. Lyckan var total och det var sååå kul.

Vi bestämde oss att stanna kvar och vänta på BIS finalerna trots att det var flera timmar dit. Men hur ofta blir man BIR med en golden retriever liksom?!? Efter många timmars väntan var det dax för förbedömning i en annan ring. Den nya domaren gick och tittade - blängde - på de små valparna 9 stycken av olika raser som skulle bedömas med en ganska till intet sägande blick. Vi fick ställa upp och vi blev framflyttade som nummer två efter en flatte. Tjohoo tänkte jag placering 2 och sedan sprang vi ett varv i ringen. Här trodde jag att det var slut - mina köttbullar var nästan det i alla fall - men tji fick jag! Då skulle det ställas upp igen. Han började placera fyran och trean. När han kom till flatten och satte den som tvåa kände jag att det var kört. 6 valpar kvar men bara 1 placering. Helt plötsligt ser jag hur han går fram till oss och räcker fram den stora BIS valp rosetten. Lilla söta VÅGA vann hela skiten rent ut sagt. Lyckan var total och en mycket stolt matte poserade glatt framför kameran:-)

Resultatet från utställningen blev: Valpklass 4-6 mån: 1:a med HP, BIR valp & BIS Valp

Nu ska vi ta det lite lugnt och fortsätta njuta av helgens framgångar och sedan tar vi sikte mot nya mål...


7 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Grattis till helgens fina resultat.
Ulf

Sandra, Thyra, Lhine o Rhiva sa...

Jättestort grattis! Njut av detta länge nu :)

Men du, jag vill ha kritiken också :)

Camilla sa...

Jättegrattis!
Du/Ni är väl värd alla framgångar.

Lisbeth o Töserna sa...

Har du inte några bilder på Jonna med sin söta Våga. Det är så härligt att se Jonna när det bara lyser om henne.

Linda sa...

Grattis till en kanon helg :)

marie sa...

SUPER GRATTIS !!!!
kram marie,love&carma

Hanna aka Lilla My sa...

STORT grattis till helgens bedrifter :)