fredag 8 februari 2013

DEFINITIONEN AV LEDIG HELG

Då var det fredag igen och man ska gå på ledighet. Satt igår och funderade lite på vad innebär ledighet egentligen?

Mina veckor ser ju ut som de alltid gör. Går upp vid  05:00 för att hinna till jobbet där jag börjar 06:30, jobbar sedan till 16:00 om det är en bra dag annars oftast lite längre. Helgen för mig är ju givetvis något jag förknipppar med att få sova och då är det ju lite extra spännande när man tittar på hur helgerna faktiskt oftast ser ut för oss.

Jag ska börja med att säga att detta är inget tyck synd om mig inlägg då det är självvalt men det får en ändå att fundera lite på det här med ledighet.

Fredag:
  • Jobbar 06:30 - 15:00
  • Ska till klubben och hämta priser och material inför tävlingen, hoppas kunna vara där 16:00
  • In till Halmstad och DHL och hämta ut mer priser senast 17:00
  • Ut till Eurostop för sista fixet inför tävlingen 17:30
  • Till Halmstad hundarena för lite öppenträning 18:00
  • Förbereda kök och sekretariet inför tävling 19:00
  • Sätta upp avspärrningar, skostop, planer mm 20:00
  • Siktar på att vara hemma senast 22:00
  • Packa väska mm inför morgondagen och äta lite
  • Siktar på att sova senast 23.00
LÖRDAG:
  • Upp, äta frukost och packa ut senast 06:30
  • Anlända på Halmstad Hundarena 07:00
  • Förbereda det sista inför tävlingen
  • Samling ELIT 09:00
  • Tävla Zeke i ELIT
  • Samling 12:30 LK 2
  • Tävla Vinna
  • Se så allt flyter på fram till slutet av tävlingen cirka 17:00
  • Sista Prisutdelningen cirka 17:30
  • Städa av och plocka undan allt 18:00
  • Siktar på att vara hemma 19:00
  • Duscha Hundar och trimma det sista
  • Äta mat
  • Packa ut i bilen inför morgondagen
SÖNDAG
  • Upp och fixa det sista med hundarna plus mig själv 04:30
  • Vara på plats i bilen och starta senast 05:30
  • Förhoppningsvis anlända på utställningen senast 08:30
  • Zeke ställs som hund nummer 18 cirka 9:45
  • Vänta in Våga som ställs klockan 11:00
  • Hoppas på bra resultat och då är det final cirka 15:00 (önskedröm)
  • Köra hem och till årsmötet på klubben som börjar 17:00
  • Förhoppningsvis landa hemma igen senast 19:30
  • Äta, ta helg och ladda batterierna inför morgondagen och ny vecka.
Jag vet att jag val det själv, det är kul, det är helt galet men det känns ändå faktiskt lite stressande för jag vet faktiskt inte om man kan kalla det ledigt?!?

Inga kommentarer: