lördag 23 februari 2013

EN UNDERBAR FÖRMIDDAG!

Idag har jag och lilla råttan varit på vår livs första samträning med SSRK halland. Måste säg att det var så himla trevligt och jag var stolt som en tupp över lilla råttan efter dagens träning.
 
Vi började med upplägg enligt bilden - inte skalenlig någonstans och inte speciellt snygg - nedan och hundarna fick vara med när vi lade ut dummies vid station 2 och tennisbollar vid station 3.
 
Sedan stog vi passiva på mitten när en hund fick hämta in två markeringar och lilla råttan var stadga - hade koppel löst som plan B - lugn och tyst. Efter hund nummer ett hämtat in dessa markeringar så gick jag och skickade på linjetag till station nummer 2. Var lite osäker om lilla råttan skulle välja markeringsområdet men ICKE! hon spikade linjetaget och matte var så stolt.
 
Efter det fick hon vara passiv igen på två markeringar som gick precis lika strålande som de två första och sedan vände vi upp och skickade på linjetag mot station nummer 3 . Även här visade hon vart skåpet skulle stå och jag kan inte annat än att var otroligt nöjd.
 
Första hunden skickade på linje och vi ställde upp för markering. 220 knyck ut och spikade markeringen och matte stod nästan med hakan i backen över hur bra det gick. Efter det vände vi upp mot station 2 igen och skickade på linje och det fixade hon galant.
Efter detta så var jag stolt och lycklig och då bestämde jag att vi skulle pausa och fika. Härligt väder och trevligt umgänge och perfekt varm choklad gjorde förmiddagen till en toppen upplevelse.
 
Vi avslutade med att gå till den anordnade stationen där man lade fokus på långa och korta markeringar. Vart faktiskt förvånad när hon fastnade på mitten det trodde jag inte men det är bara att ta med detta kvittot att det ÄR SVÅRT för hundarna att springa förbi en känd nedslagsplats. Även här spikade hon dirigeringen och jag är så stolt över min lilla råtta, vilken hund!
 

1 kommentar:

C.J. sa...

Va kul att det gick så bra! Låter som en toppendag! =)