lördag 9 februari 2013

TÄVLINGSDAGEN DÄR VI INTE VISADE VÅR BÄSTA SIDA...

Idag var då dagen som vi sett fram emot. Taggade och glada i hågen förberedde vi väl i arenan och allt kändes kanon. När allt flöt på kände jag att jag kunde börja fokusera på tävlingen och då framför allt Zeke som var först ut.

Han kändes inte riktigt med på banan men ändå lugn så jag kan säg att jag var faktiskt lite chockad när jag kom tillbaka på sitt i grupp och han och sin kompanjon vid sidan om låg ner. Det visade sig att hunden jämte lagt sig i ett tidigt skede och sedan hade Zeke helt tappat fokus och vips så var 30 poäng borta :-( På platsläggningen gör han ett okej jobb, inte perfekt MEN helt okej och jag är nöjd med hans insats. När vi väl skulle köra programmet slog det slint på riktigt och jag kunde inte alls känan igen han och vi fick ställa om från tävling till träning.

När Eliten var klar var det dax för lottning i LK 2 där Vinna stod redo för start. 5 minuter innan lottningen ska äga rum så upptäcker jag att hon börjat löpa!!! Så himla surt när man är så taggad för att tävla och så blir det ingen tävling. Ja, Ja inget att göra bara att sätta sig på åskådarläktarna och kolla på alla andra duktiga ekipage. Detta förklarade ju också lite varför Zeke betedde sig halv galet och ofokuserat. Nu blir det då alltså 3 veckor ofrivillig vila från tävlingar och bara att maila runt till de ställen vi tänkt starta...

Det som är positivt är att det blev en väldigt lyckad tävling och jag hoppas att både tävlande, publik och funktionärer känner sig nöjda. Jag är i alla fall otroligt nöjd och stolt över alla!


Inga kommentarer: