tisdag 14 maj 2013

DAGENS JAKTPROV - DEN KORTA VERSIONEN

Idag har vi varit på jaktprov igen. Kan inte med ord beskriva hur stolt jag är över lilla råttan - och mig - idag. Jag är supernöjd med hennes arbete och hennes inställningen till arbete även om priset säger något annat. Domaren bedömer utifrån sitt sätt att se det vilket jag respekterar högt men oavsett så är jag supernöjd och tycker nog vi förtjänade ett pris av lite högre valör idag.

Nu upplevdes det som att det gick lite väl fort - no shit! - vilket resulterade i ett 3:e pris då det bedömdes som lite väl mycket spring och kunde varit mer komprimerat, jag själv är toknöjd. Fint fotgående, toppenfina markeringar, bra och snabbt sökarbete med lite reservation för sista viltet som Vinna hade lite svårt att hamna i rätt område. Hon yog mina visslingssignaler bra och samarbetade med mig idag.

Det vi ska ta med oss och jobba stenhårt på inför KM:t - anmält idag - är våra avlämningar som helt klart kan bli bättre både på land men framför allt i vatten. Vi avslutade dagen med en fin passivitet och jag går och lägger mig och känner mig både nöjd och stolt över min lilla räzer råtta. Jag ÄLSKAR hennes sätt att arbeta och beundrar hennes dådkraft och inställning till jakten, finaste lilla råttan!
 

Inga kommentarer: