måndag 13 maj 2013

JAG GÖR ETT TAPPERT FÖRSÖK...

...att göra en liten summering av helgen som varit. Tiden går fort när man har roligt och roligt har jag verkligen haft :-D Har varken hunnit eller orkat att sitta vid datorn för har vi inte tränat/tävlat hund så har vi umgåtts, stödvilat och tjötat en massa hund.

I fredags vid lunch dök så Katta och Fajt upp och efter en kort fika i Getinge så begav vi oss ner till Laholm för lite träning inför morgonagens tävling. Planerna var till viss del redan uppsatta så vi fick hålla oss lite i ena kanten men det gick bra. Både Vinna och Fajt kändes bra och det bådade ju gott inför morgondagen. Kvällen avslutade med god mat som bästa Jonna hade fixat och lite gött i glasen ;-)

Lördag morgon var det bara att hoppa ur sängen för då var det dax för tävling. Alltid lika trevlig stämning och träffade lite nya bekantskaper vilket alltid är trevligt. Katta och Fajt gjorde ett jättefint program men tyvärr så blev det en retlig nolla på vittringen som satte käppar i hjulet. När det gäller lilla råttan så var känslan på topp och hon hade härlig attityd rakt igenom tyvärr är det lite för mycket slarv och okoncentration i vissa lägen som kostar oss många poäng men jag är ändå väldigt nöjd med henne.
Väl hemma blev det en stödvila för att samla lite kraft inför kvällens träning. Ett riktigt härligt pass fick vi till som bjöd på lite av varje men framför allt kanonfina vittringar från både Vinna och Fajt.

Kvällen avslutades sedan med Tapas och ytterligare lite gött i glasen ;-) Zeke fick visa Katta lite av sina Rally moves och jag måste nu ändå säg att det börjar arta sig. Det är inte riktigt färdigt ännu men på god väg.


Söndagen var det dags att knyta ihop säcken för denna gången och det gjorde vi med lite härlig privatträning hemma hos Mona. Katta var mycket nöjd med detta och jag är alltid nöjd när jag varit där. Det blev dock lite bakläxa och jag måste verkligen bli bättre på att hålla på mina kriterier. Det går inte att hålla på att slaskträna hela tiden, shame on me!
Även här kikade vi lite på vittringen och jag måste säg att jag är sjukt nöjd med min lilla råtta som fixade det nya tänket strålande, ingen tvekan här inte! Nu ska vi ta tag i det där "lilla" problemet gällande tugget på apporten och det kan väl inte vara så svårt eller?!? SUCK!
 

1 kommentar:

Malin sa...

Fin attityd hon har under tävlingen, härligt :) Nästa gång sitter allt!