onsdag 29 maj 2013

LITE HÄRLIG KVÄLLSTRÄNING

Efter ytterligare en dag på jobbet så behagade solen att lysa på oss vilket passade toppen för lite kvällsträning. Vinna kändes taggad - lite väl taggad kanske - och jag börjar inse att det gäller att kontrollera farten. Fråga mig inte hur för jag har ingen aning men det är bara att konstatera att när hon springer på för fullt så klarar jag i daxläget inte av att få stopp på henne varken i rutan eller på inkallningen. Det fungerar dock mycket bättre när hon har fått rusa av sig det värsta springet och börjar bli lite trött. Detta är något som jag får ta med mig när det gäller vår tävlingsplanering. Oavsett är jag rätt så nöjd med hennes insats idag, det är fortfarande en del slarv men jag känner att vi är på rätt väg. Bara att fortsätta träna, träna, träna...


1 kommentar:

Jeanette, Sly, Maya och Joy sa...

Ser jättefint ut! Såg att hon är bara över året & är redan så duktig (stod 2007 på hennes sidan?!) var rädd om henne ;-)