tisdag 7 maj 2013

TRÄNING I VARBERG

Idag - kväll - så stack vi till Varberg jag och Vinna för att träna lite lydnad. Måste säg att det är fantastiskt skönt när man kan vara ute och träna till klockan är nio på kvällen och det fortfarande är ljust och jackor är överflödiga.

Körde lite inkallning, apportering och gripanden med lilla råttan. Inkallningen tycker jag nog vi börjar få till nu och apporterings momenten är som de är. Vi kämpar på med detta eviga "rullandet" och får verkligen tro att det kommer bli bättre :-/
Vi avslutade med att genomför två fantastiskt bra och stabila gruppmoment. Lugnt och fint i både platsen och sittandet vilket jag är himla nöjd med :-D

Dagens - kvällens - höjdpunkt om man bortser från gruppmomenten var helt klart när Anna introducerade oss för agilityn. Vinna fick testa vanliga hopp, tunnlar, läskiga tunneln, slalom och däcket. Jag är sjukt imponerad av henne som vågade försöka allt och gjorde sitt bästa trots att hon aldrig provat tidigare och hade en otroligt klantig matte. Men shit vad kul det var! Detta är helt klart något som jag skulle vilja testa på lite mer allvar och vem vet?!? Kanske vi någon gång får för oss att komma ut på en bana, only time will tell.

Skulle egentligen visat lite klippa från dagens hopp övningar men då min laddare fått ben så kan jag inte få över filmerna så det får bli när den är återfunnen, ta hand om er där ute...

Inga kommentarer: