onsdag 28 augusti 2013

NÄR ORKEN TRYTER GÄLLER DET ATT LYSSNA...

Idag så gjorde vi så slag i saken och invigde de nyinköpta löparskorna. Det var med tunga och ibland plågsamma steg vi tog oss fram så sakteligen i skogen jag och lilla råttan. Ska väl kanske lägga till att det var nog inte så plågsamt för henne där hon skuttade runt glatt utan det var nog mer hos mig ;-)

När vi kom tillbaka och mina ben hade återhämtat sig något så passade jag på att kolla lite hur lyhörd hon är när hon faktiskt är trött. Man märkte klart på tempot idag - som säkert är helt okej - som var klart lägre än vanligt MEN hon lyssnade otroligt bra. Lugn och samlad och väntade på signaler och tecken, då blir matte lite stolt.

Känner dock nu att det är dax att utveckla detta nu. Märker att hon börjar bli lite väl trygg med vart hon ska vid stolparna - vilket ju också varit min avsikt - och jag kan inte hjälpa att höra S ord i bakhuvudet att jag ska akta mig så jag inte får en "stolphund". Tror inte det är någon fara ännu men vill ju verkligen inte hamna där att hon bara kan gå mot stolpar. Nu ska vi bara klura ut hur vi ska utveckla detta, kända platser? naturliga "gator"? Ja inte vet jag men jag kommer kanske på något alternativt så kör vi och så får vi se om det blir rätt eller fel :-/

Nu ska vi ladda inför jobb imorgon och jag hoppas att benen ställer upp på att jobba med. Känner att vaderna redan nu börjar vifta med Walk Over men jag får väl tror att viljan kan övertala de att samarbeta imorgon ;-)

Inga kommentarer: