onsdag 14 augusti 2013

SÄLLAN ELLER ALDRIG ÄR DET ENKELT...

Idag så åkte jag och lilla råttan in till Halmstad för lite jakt träning tillsammans med Hanna och Andrea. Riktigt nyttig träning för Vinna att dels arbeta bredvid vatten, ligga i bilen och vänta och sedan hålla ihop i arbetet. Jag är faktiskt mycket nöjd med henne - brukar jag i och för sig vara - trots en del missar idag. MEN om det inte fanns saker man önskade kunde bli bättre så hade det ju inte heller funnits någon anledning att träna ;-)

Dagens guldkorn är hennes passivitet vid vattnet när de andra jobbade då hon satt, tyst och uppmärksam och tittade på. Detta belönades givetvis med ett linjetag FAST på land. När jag kände att hon var "lagom", så lagom som hon blir fick hon ta en dirigering på vattnet.

Arbetet är jag nöjd med men finns detaljer jag önskat varit bättre. I/upp gång framför allt och sedan så klart avlämningen. Nu borde jag veta bättre än att vifta runt med händerna men ibland glömmer man sig :-/

Fler kvitton fick vi i allafall vilket ju så klart genererar mer för oss att träna på, Tack tjejer för idag...

Inga kommentarer: