fredag 12 februari 2016

ATT SOLEN STRÅLAT IDAG SER JAG SOM ETT TECKEN...

...ett tecken att gå ut och träna just det - TECKEN!

Idag så tog jag och Knalla och körde ett litet pass med lite tecken tärning igen. Tycker att hon för det mesta förstår ganska så väl vad jag vill dock jobbar vi ju på mycket nära avstånd fortfarande. Om man ska vara lite kritisk och inte bara super nöjd så tycker jag att hon blir lite låg, kanske det är för att hon måste koncentrera sig och att situationen blir för jobbig för henne, vad vet jag? Jag hoppas i alla fall att när hon blir mer säker på sin uppgift att farten och det spruttiga kommer tillbaka.

Det är inte så lätt för henne emellanåt när det passerar folk med hundar då hon lätt tappar fokus men jag tänker att detta också löser sig när hon blir mer trygg i sin uppgift. Vi kommer i alla fall att fortsätta jobba vidare så här så får vi se om hon "piggnar" till när hon blir trygg i uppgiften. Härligt är det i alla fall att se att hon tänker till innan hon agerar och verkligen vill göra rätt, mattes fina Knalla :-)
 

Inga kommentarer: